Apie asociaciją | Valdymas | Informacija leidėjams | Aktualios nuorodos | Naujienos | Nariai | Veikla | Klausimai
Bendra informacija
Kontaktai
Struktūra
Dokumentai
 
 

Naujienos

atgalKreipimasis dėl laikraščių prenumeratos pristatymo įkainių drastiško didinimo

2010-11-02

 

Asociacijos valdyba išplatino kreipimasi dėl laikraščių prenumeratos pristatymo įkainių drastiško didinimo

 


LR Prezidentei Daliai Grybauskaitei,
LR Ministrui pirmininkui Andriui Kubiliui,
LR Susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui,
Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūnui Jurgiui Razmai,
Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos seniūnui Algirdui Butkevičiui,
Darbo partijos frakcijos seniūnui Vytautui Gapšiui,
Frakcijos "Tvarka ir teisingumas" seniūnui Valentinui Mazuroniui,
Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnui Erikui Tamašauskui,
Krikščionių partijos frakcijos seniūnui Vidmantui Žiemeliui,
Mišrios seimo narių grupės frakcijos seniūnui Konstantui Rameliui,
Jungtinės (Liberalų ir centro sąjungos ir Tautos prisikėlimo partijos) frakcijos seniūnui Algiui Čaplikui
Nacionalinė rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijos valdyba su dideliu susirūpinimu kreipiasi į Jus dėl periodinių leidinių prenumeratos įkainių 2011 metams. 2010 09 21 d., nesulaukę iš Lietuvos pašto atsakingų darbuotojų nei žadėtų posėdžių, nei jokia kita forma konsultacijų dėl laikraščių pristatymo kainų kaimo teritorijose, parašėme raštą LR Ministrui pirmininkui bei Susisiekimo ministrui ir prašėme kaip galima greičiau surengti susitikimą su AB Lietuvos pašto valdybos atsakingais asmenimis dėl planuojamų AB „Lietuvos paštas“ laikraščių prenumeratos pristatymo įkainių. Deja, spalio pradžioje vykusiame susitikime dalyvavo tik Susisiekimo ministerijos specialistai, kurie nebuvo įgalioti priimti jokių sprendimų, ir dalykinis pokalbis neįvyko.
Tuo tarpu AB „Lietuvos pašto“ atstovai nuolat kalba apie 13 mln. nuostolį, susidariusį iš prenumeruojamų laikraščių pristatymo kaime, nors ten paštininkas keliauja pas gyventojus ne tik su laikraščiu krepšyje. Be to, kaimuose Lietuvos paštas faktiškai yra vienintelis šios paslaugos teikėjas. Laikraščių leidėjai, vos ne vos atlaikę kitų padidėjusių mokesčių naštą jau neturi galimybės kelti vietinių laikraščių prenumeratos kainų, nes esant tokiai ekonominei situacijai ir bedarbystei, toks žingsnis būtų pražūtingas redakcijai, o žmonės, gyvenantys kaimuose, netektų dažnu atveju vienintelio informacijos šaltinio viešoje erdvėje, kuris supažindina su rajono naujienomis bei problemomis ir suteikia galimybę kontroliuoti vietinės valdžios darbą. Šiek tiek skaičių. Vidutiniškai, jei laikraštis kainuoja 1 Lt, tai 21 ct sudaro PVM, 40 ct (vidutiniškai, priklauso nuo svorio, puslapių skaičiaus) jau dabar mokame AB „Lietuvos paštui“ už pristatymą, o 40 ct lieka leidėjui, už kuriuos jis perka popierių, spausdina laikraštį ir sumoka darbuotojams algas. Kur dar begalime spaustis?
Penktadienį, spalio 29 d., kai kurias redakcijas pasiekė elektroniniai laiškai iš AB „Lietuvos paštas“ su naujais laikraščių pristatymo įkainiais, kurie leidėjus, švelniai tariant, šokiravo. Pavyzdžiui, laikraščiui, kurio apimtis nuo 1,5 iki 4 spaudos lankų, pristatymas brangsta vidutiniškai net 65 procentais. Ką tai reiškia? Akivaizdų vietos laikraščių ir informacijos sklaidos žlugdymą rajonuose. O gal tai daroma sąmoningai, siekiant sunaikinti leidinius, kuriais skaitytojai pasitiki ir nori juos prenumeruoti. Tačiau siūlomomis kainomis jie jau neįstengs to daryti. Beje, pašto reikalavimu, sutartys bus pasirašomos tik iki lapkričio 15 dienos.
Prašome Jūsų supratimo ir paramos, kad AB „Lietuvos paštas“ taip drastiškai nedidintų 2011 m. laikraščių pristatymo įkainių ir tuo pačiu būtų užtikrinta vietinių laikraščių sklaida kaimo teritorijose.
atgal

Aktualijos

Visuomenės informavimo etikos asociacija kreipsis į Konstitucinį Teismą dėl Visuomenės informavimo etikos kodekso teisinės prigimties ir vietos nacionalinėje teisės sistemoje
2020-05-29

 Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas priėmė sprendimą, nurodantį, kad ,,viešosios informacijos rengėjų ar skleidėjų organizacijų ir Visuomenės informavimo etikos asociacijos narių atstovų susirinkime priimtas Visuomenės informavimo etikos kodeksas, kuris pagal nustatomų elgesio taisyklių pobūdį atitinka norminio teisės akto požymius, yra priimtas vykdant viešojo administravimo funkcijas“. LVAT nusprendė, jog Kodeksas yra Teisės aktų registro objektas, todėl, nors Kodeksas buvo viešai paskelbtas, išplėstinės teisėjų kolegijos vertinimu, Asociacijos nurodytas Kodekso paskelbimas negali būti pripažintas oficialiu šio norminio teisės akto paskelbimu, nes toks Kodekso paskelbimas neatitinka Teisėkūros pagrindų įstatymo normų, reguliuojančių teisės aktų paskelbimo ir įsigaliojimo tvarką (LVAT 2020-05-13 sprendimas administracinėje byloje Nr. eA-3111-442/2020).

Visuomenės informavimo etikos asociacija dėl Lietuvos Vyriausiojo administracinio teismo gegužės 13 d. sprendime pateiktų išaiškinimų ir šių išaiškinimų teisiniu pagrindu esančių įstatymų normų nutarė kreiptis į Konstitucinį Teismą. Asociacijai kilo abejonių, ar galiojantis teisinis reguliavimas nesukuria prielaidų ignoruoti esminius viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų savitvarkos principus.

Visuomenės informavimo etikos kodeksas yra viešosios informacijos rengėjų profesinę etiką reglamentuojantis dokumentas, kurio priėmimo tvarka yra apibrėžta Visuomenės informavimo įstatyme. Kodeksą tvirtina, keičia ir pildo viešosios informacijos rengėjų bei skleidėjų organizacijos, nedalyvaujant nė vienai valstybės institucijai. Laikantis Visuomenės informavimo įstatymo nuostatų Kodekso projektas buvo svarstomas beveik metus ir 2016 metų vasario 29 dieną Kodeksą patvirtino tuo metu veikusios viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų organizacijos.

Asociacijos narių nuomone, Kodeksas yra profesinės bendruomenės etiško elgesio normų rinkinys, kurio statusas negali būti sutapatinamas su valstybės (vykdomosios valdžios) institucijų priimamais norminiais aktais. Kreipdamasi į Konstitucinį Teismą, Asociacija sieks teisinio aiškumo dėl Visuomenės informavimo etikos kodekso teisinės prigimties ir vietos nacionalinės teisės sistemoje.

VISUOMENĖS INFORMAVIMO ETIKOS ASOCIACIJA

© 2006, . Visos teisės saugomos.